התקשרו עכשיו 072-336-0860 כל הארץ
התקשרו עוד היום 072-336-0860
התקשרו עוד היום 072-336-0860
כל השירותים במקום אחד
הגעה עד הלקוח
shadow1

חיישני רוורס תקלות

חיישני רוורס הם אופציה מעולה שיכולה להקל על הנהיגה במגוון דרכים; הם מזהירים מפני מכשולים בזמן החניה ומסייעים במניעת שריטות ותאונות לא מכוונות. ברוב הרכבים המודרניים יש חיישני קירבה או היפוך, והם מותקנים על הפגוש האחורי. עם זאת, חלקם מופיעים גם בפגוש ובפגושים הקדמיים.

למרות שברוב הרכבים המודרניים כבר מותקנים בהם סוג כלשהו של מערכת עזר לחניה, לרכבים רבים עדיין אין. עם זאת, אתם תמיד יכולים לקנות חיישני רוורס ולהוסיף אותם לרכב.

היום נספר לכם כיצד הטכנולוגיה הזו נוצרה. כיצד פועלים החיישנים הללו? אילו בעיות יכולות להתעורר? האם הם ניתנים לתיקון לאחר שהם נשברים? האם אתם יכולים להחליף אותם בעצמיכם?

המשיכו לקרוא כדי למצוא תשובות לכל השאלות הללו ועוד!

ראשית בואו נתחיל עם ההיסטוריה של חיישני רוורס

חיישני רוורס עשויים להיראות כהמצאה עדכנית אך הם קיימים מאז שנות השבעים. הממציא שלהם, ד"ר הייס, היה עובד ביחידה למחקר ניידות עיוורת בבריטניה. הוא קיבל את ההשראה להמצאה זו תוך פיתוח טכנולוגיה דומה שתסייע בהנחיית לקויי ראייה.

כאשר ד"ר הייס הציג לראשונה את הטכנולוגיה, אנשים היססו לאמץ אותה. למרות שחברות רכב מסוימות אכן השתמשו בטכנולוגיה ברכביהן, רק בשנת 2003 הושקה המכונית המרכזית הראשונה עם תכונה זו. זו  היתה טויוטה פריוס.

מהם היתרונות והמגבלות של חיישני רוורס?

החניה היום הרבה יותר קלה ממה שהייתה לפני 15 שנה, וחיישני רוורס היו חלק משמעותי בזה. מערכת עזר לחניה עוזרת לכם לראות אובייקטים אחוריים בנקודות העיוורות שלכם כדי למנוע נזק לרכב שלכם.

למרות שחיישני רוורס אלה אכן הופכים את החניה לקלה בהרבה מבעבר, הסתמכות רבה מדי עליהם לא תהיה חכמה. לחיישנים יש מגבלות והם מועדים לכישלון, במיוחד כשהם מכוסים בשלג או בוץ וכו'. הם עלולים גם לא לזהות עצמים שטוחים או דקים. חלק מהחיישנים משתמשים בגלי קול לאיתור מכשולים, ולכן נכשלים אם המכשול רך או מעכב קול.

כיצד פועלים חיישני רוורס?

ברגע שאתם מכניסים את המכונית להילוך אחורי, חיישני החניה האחוריים מתחילים לפעול. הם משדרים אות קולי או אות אלקטרומגנטי (תלוי במערכת שהתקנתם). אותות אלה קופצים על עצמים סמוכים ואם החיישן יזהה את האות המועבר מהר מדי, תקבלו אזהרה.

החיישנים מתריעים בשתי דרכים: אזהרות שמע וויזואליות. אזהרות האודיו הן בדרך כלל צלילים מצפצפים, שעולים בתדירות ככל שמתקרבים לאובייקט. האזהרות החזותיות הן נורות LCD או נוריות LED, המהבהבות מהר ככל שהרכב שלכם מתקרב למכשולים, או שהן אזהרות על המסך באמצעות תצוגת הלד האחורית. חיישנים אלה מותקנים בדרך כלל על הפגוש האחורי אך בחלק מהמכוניות יש אותם גם בחזית. לפעמים, הם גם על הצדיים כדי לזהות מכשולים מסביב. החיישנים הקדמיים בדרך כלל יכולים לזהות מכשולים במרחק של עד 4 מטרים ואילו החיישנים האחוריים יכולים לזהות חפצים במרחק של עד 8 מטרים משם.

סוגי חיישנים:

ישנם שני סוגים עיקריים של חיישני רוורס.

חיישני רוורס אולטרא סאונד:

אלה עושים שימוש בגלי קול בתדירות גבוהה כדי לחשב את המרחק בין המכונית שלכם לאובייקטים בסביבה. המערכת מתעדת את הזמן שחלף בין זיהוי גל הנפלט וההשתקפות. ככל שאורך הזמן הזה קטן יותר, כך האובייקט קרוב יותר. החיישנים מתחברים למערכת אזעקה. יחד עם אזהרות שמע, החיישנים האולטראסוניים המתקדמים מזהירים גם בפיקוגרף על מסך המידע של המכונית.

חיישני חניה אלקטרומגנטיים:

חיישנים אלה עושים שימוש בתדרים אלקטרומגנטיים כדי לגלות מכשולים בסביבה. מכיוון שחיישנים אלה מסוגלים לבחור באורכי גל שונים בכל פעם, אין להם אותן מגבלות כמו לחיישנים אולטראסוניים ויכולים לזהות סוגים נוספים של מכשולים.

שני סוגי החיישנים פועלים כאשר המכונית שלכם בהילוך אחורי או שאתם נוסעים במהירות נמוכה. הם מפסיקים להעביר מידע ברגע שאתם מתחילים להתקדם כדי להעלות את המהירות.

חיישני רוורס תקלות – בעיות נפוצות ופתרונותיהן:

בשל מיקום חיישני החניה, הם חשופים מאוד לנזק. בעוד שחלק מהנושאים עשויים להיות פשוטים כמו נזק פיזי, אחרים מורכבים יותר.

חיישנים פגומים או מלוכלכים:

ייתכן שמערכת החיישנים שלך נפגמה עקב תקלות בייצור או שפיתחה בעיות אלה בגלל שימוש לא נכון או פגיעה. לדוגמה, פסולת עלולה להצטבר על החיישנים, מה שמונע מהם לפעול כראוי. חיישן עלול גם לאבד חלקים ספציפיים ולכן יהיה צורך להחליפם או לתקנם.

פתרון: הוציאו את החיישנים ונקו אותם במטלית רכה כדי להסיר מהם לכלוך או זיהומים. אם החיישנים פגומים, קנו ערכת חיישני רוורס חדשה או החליפו את החלקים הפגומים.

חיישנים שהותקנו בצורה גרועה:

מדי פעם הבעיה במערכת חיישן אינה תקלה אלא התקנה לקויה. במקרים אלה, ייתכן שתבחינו כי אזעקת המכונית פועלת בכל פעם שאתם מכניסים את המכונית לרוורס, אפילו ללא מכשולים גלויים באופק.

פתרון: החיישנים ברכב שלך צריכים להיות בגובה של 45 עד 50 ס"מ 'לפחות מעל פני הקרקע, אחרת הם ימשיכו לזהות את הקרקע כמכשול ולייצר אזהרות. לכן, עליכם לקחת את המכונית שלכם לחשמלאי רכב או להסיר ולהתקין אותם מחדש בעמדה גבוהה בעצמיכם.

כיצד להחליף את חיישני החניה שלך:

לא לכל הבעיות עם חיישני רוורס יש פתרונות ולפעמים האפשרות היחידה היא להחליף אותם. אנו ממליצים לכם לקבל עזרה מקצועית אם אינכם בקיאים בנושא. עם זאת, אם אתם בטוחים לגבי כישורי התיקון שלכם, החלפת חיישן רוורס היא די פשוטה ואתם יכולים לעשות זאת בעצמיכם בבית.

להלן שישה שלבים פשוטים לביצוע העבודה:

  1. מצאו את החיישן המפורק:

לא סביר שתתמודדו עם בעיות עם כל החיישנים שלכם בבת אחת. עם זאת, אם כן, הבעיה עשויה להיות חשמלית ואינה קשורה כלל לחיישנים. קל לקבוע איזה חיישן אינו תקין. הכניסו את המכונית שלך לרוורס. לאחר שתעשו זאת, פשוט הניחו את האוזן על החיישנים כדי להאזין לצליל זמזום  או הניחו את היד על הפגוש וחפשו אחר רעידות. כל חיישן, שאינו משמיע צליל זמזום או רוטט, הוא השבור.

  1. קבעו את הדגם והדגם של החיישנים המשמשים:

חיישני רוורס מגיעים בגדלים וסוגים רבים ושונים. לכן, וודאו שערכת חיישני החניה שאתם קונים תואמת את המכונית שלכם. חכם להשקיע בחיישנים מקוריים ואיכותיים מכיוון שהם אמינים יותר ממוצרים לא מקוריים.

  1. אתרו את החיישנים:

לא כל החיישנים יחייבו אתכם לפרק את הרכב שלכם. אתם יכולים להחליף חיישנים מסוימים על ידי גישה לחוטים ולחיישנים שמתחת לפגוש מבלי להסיר את הפגוש עצמו. אם זה המקרה, דלגו על השלב הבא ועברו לשלב שאחרי.

  1. הסירו את הפגוש במידת הצורך:

במקרה שאתם לא יכולם לגשת לחיישן ישירות, יהיה עליכם להסיר את הפגוש. זו לא אמורה להוות בעיה מכיוון שרוב הרכבים המודרניים מגיעים עם כפתורי פלסטיק הניתנים להסרה ולחיבור מחדש. כל מה שאתם צריכים הוא מברג והרבה סבלנות!

  1. החליפו את החיישן:

חיישני רוורס מתחברים למערכת הפנימית של הרכב באמצעות חיווט. לעתים קרובות יהיה מחבר פלסטיק בין חוטי החיישנים לבין חוטי המכונית. אתם פשוט צריכים לנתק את המחברים, להסיר את החיישן, למקם את החיישן החדש במקום הישן, וכל התהליך ייקח רק כמה דקות!

  1. בדקו הכל:

לפני שתסיימו, הקפידו לבדוק את החיישנים החדשים כדי לאמת את ההתקנה הנכונה. בדיקה תעזור לכם גם לקבוע את הפונקציונליות של החיישנים.

סיכום:
חניה של מכונית במיוחד בחלל הדוק או מקביל הייתה תמיד מטלה. עם הופעתה של טכנולוגיית עזר לחניה, משימה מייגעת זו הפכה להרבה פחות מרתיעה והסיכוי שתפגעו ברכב שלכם ירד משמעותית.

רוזנפלד חשמלאות רכב

זקוקים לשרות התקנת חיישני רוורס,  מצלמות אבטחה לרכב או אולי התקנת קודן לרכב? אנו כאן לשירותכם עם שירות מקצועי, אמין ובמחירים תחרותיים במיוחד

Call Now Button