התקשרו עכשיו 072-336-0860 כל הארץ
התקשרו עוד היום 072-336-0860
התקשרו עוד היום 072-336-0860
כל השירותים במקום אחד
הגעה עד הלקוח
shadow1

בעיות חשמל ברכב

המצבר וכלל מערכת החשמל ברכב הינם אחד המרכיבים החיוניים ביותר ברכב. תפקידם לא רק להניע את הרכב אלא גם לאפשר לכל רכיבי הנוחות, כגון המזגן, הרדיו והחלונות החשמליים לפעול.

סיבות נפוצות לתקלות במערכת החשמל:

תקלות במערכת החשמלית ברכב יכולות להחמיר במהירות ולהשפיע על רכיבים נוספים ברכב, ולכן יש לטפל בתקלות מסוג זה במהירות ובמקצועיות.

תקלות במצבר:

אם הרכב אינו מניע או לא נדלק בסבירות גבוהה הבעיה היא במצבר. ברוב הרכבים קיימת נורית טעינה בלוח השעונים אשר תדלק אם קיימת בעיה במצבר או ברכיב אחר של מערכת החשמל. במקרים רבים המצבר מתרוקן כתוצאה מאורות שהושארו דולקים. עם הזמן המצבר מתפקד פחות טוב ויש צורך להחליפו. ממצבר ממוצע יש לצפות לבין שלוש לארבע שנות עבודה. במידה וקיימת קורוזיה במצבר הוא עלול להפסיק לעבוד מוקדם יותר, לכן חשוב להקפיד על ניקיון המצבר על מנת להאריך את תוחלת החיים שלו.

 

חלודה בכבלים של המצבר:

הכבלים המחוברים למצבר אחראים על העברת המתח מהמצבר לשאר הרכיבים החשמליים ברכב. אם הרכב אינו מניע, עושה תקתוקים או שאחד הרכיבים החשמליים כמו הרדיו אינו עובד, קיים סיכוי שהבעיה נמצאת בכבלים. כאמור, קורוזיה עלולה לגרום לחלודה בכבלים ובמגעים של המצבר. ברוב המקרים לא ניתן לתקן את הכבלים ויש צורך להחליפם.

תקלה באלטרנטור:

האלטרנטור ממיר את המתח שמייצג גל הארכובה לזרם חשמלי, אשר טוען את המצבר. אם האלטרנטור אינו מייצר מספיק מתח המצבר עלול להתרוקן. ברוב המקרים תקלה באלטרנטור תדליק את נורית הטעינה בלוח השעונים. במקרה שהאלטרנטור שבק המכונית תפסיק לעבוד בסופו של דבר, כיוון שהמצבר אינו נטען. אורות מעומעמים, קולות של שחיקה או זמזום יכולים להעיד על תקלה באלטרנטור.

תקלה במתאם מתח:

מתאם המתח מחובר לאלטרנטור, תפקידו לשלוט בכמות המתח שהאלטרנטור שולח למצבר. במידה ורכיב זה אינו תקין, האלטרנטור לא ישלח את רמת המתח המתאימה למצבר. הסימנים לתקלה במתאם המתח הינם נורית הטענה דלוקה, אורות מעומעמים, אורות לוח שעונים מהבהבים או מעומעמים ולעיתים גם עבודה מהוססת של המנוע.

רצועת מנוע קרועה:

רצועת המנוע מניעה את האלטרנטור ובמקרה שהיא נקרעת האלטרנטור יפסיק לעבוד.

פיוז שרוף:

אם רכיב אחד ספציפי אינו מתפקד כמו הרדיו או החלונות החשמליים, ייתכן שמדובר בפיוז שרוף שגורם לתקלה.

פיוז מצבר כושל או שרוף:

פיוז המצבר הינו נתיך במעגל עם צריכת מתח גבוהה אשר מגן על כלל הרכיבים המחוברים ישירות למצבר. במהלך הזמן הפיוז יפסיק לעבוד ובמקרים מסויימים גם יישרף. סימנים נפוצים לתקלה בפיוז הם תפקוד איטי של הרכיבים השונים וכן הפוגה לפני תחילת פעולת המתנע.

רוזנפלד חשמלאות רכב – מומחים בתיקון בעיות חשמל ברכב

בעיות חשמל ברכבאנו בחברת רוזנפלד חשמלאות רכב נשמח לעמוד לרשותכם בכל שעה ובכל מצב.צוות המומחים שלנו הינו בעל ניסיון וידע רבים – תהה הבעיה אשר תהא אנו נפתור אותה במהירות ומקצועיות. אנו מציעים שירות מסור ,אדיב ומחירים נוחים ביותר. כמו כן, אנו מציעים שירות הגעה לבית הלקוח.

צרו קשר עוד עכשיו וחשמלאי לרכב שלנו יגיע עד אליכם תוך זמן קצר 072-336-0860

Call Now Button