התקשרו עכשיו 072-336-0860 כל הארץ
התקשרו עוד היום 072-336-0860
התקשרו עוד היום 072-336-0860
כל השירותים במקום אחד
הגעה עד הלקוח
shadow1

המצבר של המכונית שלי לא מתניע

המצבר של המכונית שלי לא מתניע מצבר הרכב הוא סוללה נטענת שמספקת אנרגיה חשמלית למנוע הרכב. המטרה העיקרית שלו היא להתניע את המנוע. כשהמנוע מתחיל לפעול, האלטרנטור מספק כוח חשמלי לרכב. לרוב, התנעה מבזבזת פחות מ-3% ממכסת המצבר.

בעוד שהמנוע פועל, הרבה מהכוח מסופק ע"י האלטרנטור, שכולל בתוכו וסת מתח ששומר על המתח בין 13.5 ל-14.5 וולט. מצברים מודרניים הם מסוג עופרת-חומצה, שמשתמשים בשישה תאים מחוברים שמספקים 12 וולט (במרבית המכוניות הפרטיות ובמשאיות קלות), או 12 תאים עבור מערכת של 24 וולט במשאיות כבדות.

איך עובד מצבר?

כל תא במצבר מכיל פלטות עופרת (קתודה) ועופרת מצופה בעופרת דו חמצנית (אנודה) ששקועות בתמיסה אלקטרוליטית של חומצת זרחן. זה מוביל לתגובה כימית שמשחררת אלקטרונים שעוברים בצנרת ומספקים חשמל.

ישנן מספר סיבות לאי פעולת המצבר וכולן לא בהכרח קשורות למצבר עצמו. בואו נתחיל עם המצבר המתניע, בגלל שזהו המקום הקל ביותר להתחיל לבדוק בו בעיות.

סימנים של מצבר ריק:

  • האם אורות הדשבורד נדלקים?
  • האם הפנסים הקדמיים והפנימיים לא נדלקים או חלשים?
  • האם היה אור או מכשיר שהיה דלוק בלילה?
  • כשמנסים להתניע, האם אתם שומעים צלילי קליק מהירים?
  • אלו הם סימנים של מצבר ריק.

טיפים להתנעת רכב

  • ודאו שניקיתם ובדקתם את כבלי המצבר. לרוב מפספסים את זה, אבל חיבורי כבלים מלוכלכים או רפויים במצבר לא רק שיגרמו לתנאים של מצבר ריק, אלא גם יהפכו את ההתנעה לבעייתית.
  • בדקו את הכבלים עצמם. כבלים קטני קוטר ידועים לשמצה בחוסר היכולת להעביר מספיק מיץ על מנת לתת מספיק כוח למצבר מת.
  • ודאו שהצבתות של הכבלים נעולות ויש להן אחיזה טובה.
  • תמיד ודאו שהחיבור האחרון הוא הכבל השחור השלילי, ולעולם אל תחברו אותו אל המצבר. תמיד בצעו את החיבור האחרון לחלק מתכת חזק ועשו זאת הרחק מהמצבר. גיצים עלולים לגרום לגז מימן להתקלח וליצור פיצוץ.
  • נסו להתניע את האוטו ואולי יקח דקה או שתיים עד שתוכלו להתניע.
  • לעולם אל תשאירו את הרכב ללא השגחה בעת ניסיון ההתנעה. אתם רוצים לוודא ששום דבר לא מתחמם יתר על המידה. ודאו שאתם לא רואים עשן מהכבלים, הצבתות או המצבר. אם אתם רואים, נתקו מיד את הכבל השחור השלילי שחיברתם. חום קיצוני או עשן עלולים לסמן משהו שאינו כשל במצבר. בכל מצב, חימום כבלים עלול להוביל לשריפה.
  • הרבה פעמים אם האוטו שלכם לא מתניע, זה בגלל האיכות של חיבורי הצבתות. בדקו ובדקו שוב על מנת לוודא שיש לכם מגע טוב וחזק. לפעמים שינוי מיקומו של הכבל השחור השלילי לחלק מתכת אחר יעשה את העבודה.

כעת בואו נסתכל על בעיות אחרות שמחקות מצב של מצבר ריק ומונעות מכם להתניע את האוטו והמצבר.

מתחזים נוספים למצבר ריק

העבריין הראשי הוא מנוע הסטרטר. הסטרטר יכול להתבלות ואם אתם מניחים שזה המצבר ומנסים להתניע, אתם רק מסובבים את הגלגלים.

הנה דרך מהירה להחליט אם הסטרטר תקול. הדליקו את אורות החזית. אם אתם לא מצליחים להבחין באור תנו למישהו אחר להתניע את האוטו. אם המצבר שלכם חלש או ריק האורות יהיו מעומעמים. אם הסטרטר תקול, אורות החזית יהיו בהירים.

רכיבים חשמליים אחרים עלולים להיות תקולים, אך הסטרטר הבלוי הוא השכיח ביותר.

פיוז שרוף במצבר

מתחזה זה יכול לשטות באנשים בקלות ולגרום להם להחליף מצבר, בגלל שהוא מחקה באופן מושלם מצב של מצבר ריק. הוא יהווה גם סיבה לחוסר ההתנעה.

הפיוז השרוף גורם לכבל החיובי המצבר לא להיות מחובר. כל הכוח יתבזבז, כלומר אין אורות חזית, אין אור בדשבורד, אין רדיו, וכמובן אין התנעה.

מנוע שנוצל עד תום – התרחיש הגרוע ביותר

אפשרות אחרונה לחוסר התנעה של הרכב היא מנוע או תיבת הילוכים שנוצלו עד תום. זהו התרחיש הגרוע ביותר ולמרבה המזל הוא לא שכיח, אך הוא קורה מספיק על מנת לציין אותו. מנוע מנוצל עד תום הוא בעל צליל קליק שניתן לזהות בקלות בעת ניסיון התנעה. לפעמים זה נשמע כמו קול עמום או שקשוק. בנקודה זו צריך להזמין חשמלאי רכב נייד מקצועי..

מצבר נייד לרכב

מצבר נייד לרכב הפך להצלחה גדולה בתקופה האחרונה, במיוחד בתקופת הקורונה. מצבר נייד לרכב יכול לסייע לכם  בהתנעה. .

המכונית לא מתניעה. מה אני עושה?

ניגשם לרכב שלכם לרכב וגיליתם שהוא שהוא אפילו לא מתניע. ברוב הפעמים תנסו לבקש עזרה מאנשים אחרים על מנת לסייע לפעולת התנעת המצבר, עוד שחלקנו ימהרו לרכוש מצבר חדש לחלוטין לרכב שלנו.

עם זאת,ישנו פיתרון פשוט יותר הנקרא מטען מצבר נייד לרכב. מכשיר זה מסייע לכם הטעין את מצבר הרכב באופן עצמאי לחלוטין כך שתוכלו להמשיך בנסיעה שלכם

יתרונות מטען מצבר נייד

אנו ממליצים שכל בעל רכב יחזיק ברשותו מטען מצבר נייד. מדוע? נבחן כעת את יתרונותיו הרבים של המטען:

ראשית כל, ניתן לרכוש מתניע מצבר נייד לרכב בגדלים שונים. למעשה, ניתן לקנות אותו אף בגודל שיוכל להיכנס לתא הכפפות של הרכב.  הוא כלל לא תופס מקום ברכב, כך שאתם לא תשימו לב  לנוכחותו באוטו.
המצבר הנייד הינו פרקטי ביותר ומאפשר להתניע את המצבר של הרכב ללא עזרה וללא צורך לחבר אותו לרכב אחר עם כבלים.
תוכלו לבחור מתוך מגוון רב של מצברים ניידים לרכב. חלקם יוכלו אף לסייע לכם בהתנעה של מכשירים אחרים, כדוגמת מכשירי סלולריים, ניידים וכדומה – באמצעות כניסת USB.

 

Call Now Button