התקשרו עכשיו 072-336-0860 כל הארץ
התקשרו עוד היום 072-336-0860
התקשרו עוד היום 072-336-0860
כל השירותים במקום אחד
הגעה עד הלקוח
shadow1

מה זה עלוקה לרכב

מה זה עלוקה לרכבגניבת כלי רכב בישראל הפכה למכת מדינה. בכל שנה נגנבים יותר מעשרת אלפים כלי רכב. כחלק מהמאמץ למנוע גניבת רכבים, או לכל הפחות להקשות על הגנבים, מחייבות חברות ביטוח שונות התקנת עלוקה לרכבים, בעיקר היקרים שבהם. מה זה בדיוק עלוקה לרכב? כיצד מעכבת, או אפילו מונעת העלוקה גניבת רכבים? איזה סוגים של עלוקה לרכב מאפשרים להגן עליו בצורה הטובה ביותר?

עלוקה לרכב ומניעת האפשרות להניע

ההתקן המכונה עלוקה לרכב הינו התקן ייחודי, המותקן במקום נסתר ברכב ונועד למנוע את האפשרות להניע אותו. זאת, באמצעות ניתוק זרם החשמל למנוע או מניעת ההפעלה שלו מלכתחילה. בתחילת הדרך, התבצעה ההתקנה של ההתקן בצורה קבועה, שאפשרה לעקוב אחריה. בשיטה הזאת יכלו הן בעלי הרכבים והן המתקינים לדעת בדיוק איך לטפל בעלוקה, במקרה הצורך. אבל מהר מאד למדו גם גנבי הרכב את השיטה והתגברו על המכשול. נכון להיום, ההתקנה מתבצעת בצורה כזאת שלא ניתן לזהות ולנטרל את ההתקן בקלות. מיקום ההתקן הוא נסתר, והוא בדרך כלל מכוסה באופן שהזיהוי שלו קשה מאד ואף בלתי אפשרי. סוגי עלוקה לרכב

רכב שעליו מותקנת עלוקה, ניתן להפעלה אך ורק לאחר הקלדה של קוד סודי קבוע מראש. את הקוד הסודי ניתן להקליד על קודן המחובר לעלוקה בשתי דרכים: באמצעות חוטים, או באמצעות התקן המעביר את הקוד לעלוקה בצורה אלחוטית. ההתקן החוטי מחובר לעלוקה באמצעות חוטים בצבע וצורה אחידים המקשים על זיהוי התפקיד של כל אחד מהם במערכת. ההתקן האלחוטי מונע אפשרות לעקוב אחרי החוטים ולזהות את המיקום של העלוקה, שהוא כאמור מוסתר מהעין בדרכים שונות.

ביטוח רכב ועלוקה לרכב

ככל שהרכב המוגן יקר יותר, או מועד יותר לגניבה, כך הדרישות של חברות ביטוח רכב לגביו הן גבוהות יותר. ישנם סוגים שונים של רכבים שלגביהם התקנת עלוקה לרכב היא חלק מהדרישות של חברת הביטוח. במקרים אחרים מדובר בהמלצה בלבד.

אם יש לך צורך להתקין עלוקה לרכב, זה המקום הנכון עבורך. אנשי המקצוע שלנו יבצעו עבורך את ההתקנה באופן המקצועי ביותר ויסייעו לך בהפעלת המכשיר.

מה תפקידה של אזעקה? ומתי זה לא מספיק?

הבחירה במערכת אבטחה היא החלטה אקטיבית שיש לבצע כדי למזער את האפשרות של גניבת רכב. העמדה הבולטת ביותר היא מערכות האבטחה. אתה יכול למצוא, למשל, מערכות אזעקה הבנויות על חיישנים מתקדמים שיכולים לזהות את תנועת הדלת או מכסה המנוע וכן שינויים בנפח וכן הפעלת מכשירי הצתה. כאשר הם מזהים את הפתיחה, מערכות האזעקה מפעילות סירנות חזקות. חלקם מסוגלים להשבית רכיבים חיוניים ברכב ולאחר מכן לשלוח הודעת מצוקה לכוחות הביטחון והמשטרה.

המטרה העיקרית מאחורי מערכות אזעקה היא הרתעת פשיעה. בניגוד למה שרבים מאמינים, אין מערכת אזעקה שאינה חשופה לפריצה או שיבוש. אם אתם קונים רכב חדש יקר או כזה שמחירו גבוה מהממוצע אין סיבה להסתפק רק במערכת אזעקה. יש הזדמנות לשלב אמצעי זהירות נוספים.

ההבדל בין עלוקה לקודן?

קודן, המכונה לפעמים אימובילייזר, מכבה מערכות חיוניות בתוך המכונית, ולא נותן לה להתחיל עד שהקוד הוזן. השלט של הקודן מחובר למפתח, עם זאת, ישנם דגמים מסוימים שבהם מדובר בשלט חיצוני נפרד, או מקודד לוח בתוך הרכב עצמו.

הדרך להתגבר על נעילת הקודן היא לנתק את הכבלים בתוך המנוע, לשדר אות מערבל או לחתוך את הכבלים שיוצאים מהלוח אל המשבת. לשם השוואה, דגם מתקדם יותר של מערכת מיגון נקרא עלוקה והוא מתמקד בהשבתת משאבת הדלק ומערכות החשמל. כאן כבר מדובר על מערכת שקשה יחסית לפרוץ, כי היא מוטמנת ברכב בתוך מקום נסתר ובגלל שצריך למצוא את כל הרכיבים על מנת לכבות אותה.

השיטה להתגבר על נעילת הקודן היא לחתוך את הכבלים של המנוע, לשדר אות מערבל או לחתוך את הכבלים המחברים את הלוח אל המשבת. כדי לתת לכם דוגמה, גרסה מתוחכמת יותר של מערכת ההגנה ידועה בשם עלוקה, והיא מתמקדת בהשבתת מערכות החשמל ומשאבת הדלק. זו מערכת שקשה לפרוץ בגלל העובדה שהיא ממוקמת בתוך הרכב במקום מוסתר וגם בגלל שצריך לאתר את כל הרכיבים בכדי לכבות אותה.

אנו ברןזנפלד חשמלאות רכב מתמחים בכל תיקוני החשמל לכל סוגי הרכבים. אנו מספקים מענה מקצועי, מיידי והגעה מהירה אל מקום הלקוח. בין אם מדובר בהתקנת קודן עלוקה לרכב, תיקון קצר, ניתוק קודן, עלוקה לרכב איתוראן, עלוקה רכב, קודן לרב, או החלפת מצבר, אנו נבצע את העבודה בזריזות, באדיבות ובמחירים תחרותיים. אנו פה כדי להעניק לכם את השירות הטוב והמהיר ביותר. התקשרו אלינו עוד עכשיו ונגיע אליכם במהירות.

אנו חרטנו עה על דגלינו ערכים של אמינות, שקיפות ומקצועיות ללא פשרות וזאת תוך מתן שירות ברמה הגבוהה ביותר ובמחירים אטרקטיביים. במשך כל שנות פעילותינו הקו המנחה היה ונשאר היחס האישי לכל לקוח ושמירה על חוג הלקוחות שלנו כנכס מרכזי.

Call Now Button